Wednesday, February 24, 2010

 
paris pe scurt

a fost a 4-a sau a 5-a oara in paris, m-am bucurat sub un soare zglobiu si zimbind a primavara, am mai incercat o data sa urc in tour eiffel si am renuntat in fata cozii de minim 2 ore, oricit mi-as dori sa vad parisul de sus nu pot sa stau la coada aia ...

rodin de data asta - ce imi place cel mai tare la sculptura lui este modul maiastru in care reuseste sa transpuna in piatra / bronz starea. e adevarat ca e mai multa suferinta acolo decit bucurie, o fi mai usor de reprezentat, dar miscarea pietrei imi da o notiune despre impermanenta concretului si usuratatea greului. si imi mai place ca forma sau "lumea" pe care o introduce si o creaza in piatra ramine agatata in materia prima din care se trage - imi imaginez ca asa trebuie sa fi aratat secunda aia in care izanagi a infipt sulita in "nimic" si a creat lumea ... iar poarta infernului cind am vazut-o am spus linistita fara sa ii stiu numele - ah! poarta lumii. ceea ce e trist daca in capul meu lumea seamana cu infernul ...

si munch - am ramas prinsa in mrejele povestii lui de viata scursa prin miini si ochi si suflet pe pinze pierdute de timp si spatiu. in povestea dragostei lui cu femeia casatorita (sarutul, jealousy, atractia, harpie, etc) - mi s-a parut fascinant simbolul parului. mi-am amintit de ce nu ii e permis femeii sa patrunda in biserica cu capul descoperit - in mod traditional se considera ca femeia isi foloseste parul ca sa sminteasca barbatii. se pare ca munch a descoperit asta.
... si povestea lui alpha si omega, care e incredibil de trista si plina de adevar. din disperarea lui alpha s-a nascut practic faimosul strigat ...

si altele - civilizatii la quai branly, unde m-a doborit partea cu oceania / papua noua guinee pentru ca am intilnit un fel de zeitate cunoscuta mie, dar si vibratii joase de prin fundul pamintului care m-au supt de energie, expozitie de fotografie de la inceputuri la petit palais ... multe intilniri cu prieteni, multe braserii, plimbari pe jos ore in sir ... mult bine si dor de toma

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?