Tuesday, January 26, 2010

 

voluntariat


cind mi-am pierdut vederea la ochiul drept m-am intrebat adesea cum traiesc oamenii nevazatori complet ... a fost o perioada dupa una din operatii in care a trebuit sa stau vreme de citeva saptamini cu ambii ochi total acoperiti si a fost extrem de dificil. dupa ce cunosti lumea prin ochi, sa fii aruncat in intuneric este extrem de dificil de acceptat si trait. am avut crize de angoasa, frici teribile ca atunci cind eram mica si trebuia sa merg la baie noapte in plina bezna, tresariri de groaza la zgomote apropiate ... si foarte adesea un sentiment ciudat de revolta, de parca nimeni nu ma intelegea, brusc ma simteam aparte de lumea pe care o stiam si in care traisem.

dupa ce mi-am pierdut ochiul total, fiind nevoita sa il scot prin operatie m-a revizitat aceeasi intrebare - cum e sa fii nevazator complet? cum traiesc oamenii acestia? - de parca extirparea fizica m-a dus mai aproape de lumea lor, a nevazatorilor. am devenit vadit sensibilizata la cei care nu vad. atunci cind ai ambii ochi, nu te gindesti la asa ceva, cind ramii fizic cu unul singur esti la jumatatea drumului intre oamenii cu ochi si cei nevazatori.

mi-am propus sa incerc sa fiu mai aproape de ei, sa fac voluntariat si sa ii ajut cumva ... am avut prima tentativa imediat dupa operatie in 2007, insa lucrurile nu s-au legat si nu am gasit nici o asociatie careia sa imi pot oferi sprijinul - probabil ca nu era momentul. in anul 2010 am intrat cu acest gind in cap - trebuie sa gasesc o organizatie care lucreaza cu nevazatori si la care sa pot face voluntariat. asa am dat de Light into Europe - o organizatie cu oameni minunati care lucreaza cu copii / adulti cu deficiente de vedere si auz. am fost uimita, incintata, bucuroasa si extrem de emotionata vazind tot ce se intimpla acolo. o sa incerc pe cit imi permit timpul si skill-urile personale sa imi aduc contributia la tot ce fac acesti oameni.

si as aminti doar citeva din lucrurile care se intimpla aici - ii invata engleza, sa cinte la pian, li se preda arta mestesugaritului, se organizeaza intilniri, tabere de vara, se string donatii, se organizeaza receptii in scop caritabil, se lucreaza individual cu unii dintre copii, se ofera suport mamelor care sunt dedicate 100% copiilor lor cu deficiente, si multe altele ... o sa revin probabil cu detalii si cereri de ajutor pe anumite proiecte



Comments:
>:D< ce frumos draga mami:) sper sa revii curand cu noutati.
 
@mikidos: da, imi bucura mult sufletul :-)
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?