Wednesday, November 14, 2007

 
capcana devenirii

nu de putine ori ne regasim blocati intre ceea ce ne suntem si ceea ce ne dorim de fapt sa fim. pe "treapta acum" ne uitam cu jind la "treapta dorinta" de pe scara interioara a drumului nostru potential. numai ca treapta acum se situeaza in realitatea imediata, o traim vrem nu vrem, suntem conectati cu intimplari concrete de ea, in vreme ce treapta dorinta se plaseaza intr-o realitate abstracta, proiectata de mintea noastra. treptele dintre eu-acum si eu-dorinta nu exista, dar pot fi inventate...

capcana devenirii este sa ramii suspendat in nimicul dintre cele 2 trepte ... intr-o pasivitate calduta ... in loc sa pipai treptele si sa pasesti pe bune ca sa te urnesti de pe treapta acum, sau chiar sa le construiesti, poate, ca sa atingi alte trepte, cel mai adesea stai si te lamentezi, critici ceea ce e la indemina, dai obligatoriu vina pe cei din jur si te prefaci in timpul asta ca traiesti ...

si o alta capcana a devenirii este ca atunci cind ai facut pasul si ti-ai atins treapta dorinta sa dinamitezi toate treptele din urma, stergindu-le cu totul, anulind fiinte si trairi, facindu-ti operatie estetica la suflet, punind lacat la timp ...

Comments:
e ideal deci sa avansezi mereu catre tu-dorinta fara a-ti sterge treptele-echilibru pe baza carora ai devenit?

cand spui "treptele dintre eu-acum si eu-dorinta nu exista, dar pot fi inventate" ce presupune inventia asta, imaginatie sau constructie? mi-ar fi placut sa extinzi, nu ca nu mi-ar placea ce ai scris, eu unul's insa cam greu cu subtilitatile.
 
da, eu asa simt echilibrul asta al cresterii - intr-o alta reprezentare e ca si cum esti pe sirma si tii bara de echilibru, intr-o parte ai tot ce ai fost, iar de cealalta parte tot ce va sa fii; si nu poti fi doar una sau cealalta, ci le / te contii pe toate - tot ce ai fost, esti si pe cale sa devii ... sau poti dar poate nu intreg :-); eh ...

iar "inventate" presupune constructie ...
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?