Saturday, December 16, 2006

 
o altfel de iubire

acum vreo 5 ani am primit in dar de ziua mea doua broscute de Florida mici cit unghia mare de la mina mea, erau absolut delicioase, mici si dragalase dadeau din niste piciorute mititele ce se iveau dintr-o carapace minuscula. mascul si femela. au crescut an dupa an ajungind dintr-un vas cit un platou intr-un acvariu urias de peste 100 litri, ele aratind ca niste mici monstri acum, mai mari de o palma jumate. la inceput s-au iubit, de altfel le-a mers atit de bine ca s-au si imperecheat facind niste oute mici si scumpe, pe care mi le-au depus pe covorul din sufragerie. nu stiu daca ati vazut ritualul de imperechere al broastelor testoase, dar este un spectacol minunat - e un fel de dans circular, se atrag, apropiindu-se si departindu-se intr-o atractie frumoasa, nas in nas cu piciorutele din fata atingindu-si fata. totul bine si frumos intr-o armonie de cuplu sanatos pina intr-o zi cind masculul avea chef in continuu de sex, iar femela nu! asa ca masculul de frustrare a inceput sa o cafteasca cind aceasta il refuza. toata povestea asta a durat vreo citeva luni spre disperarea mea, care empatizind puternic cu femela ti l-am bubuit de vreo citeva ori pe mascul. insa roata se intoarce always asa ca anul trecut dupa 2 saptamini in care am fost in concediu l-am gasit pe mascul insingerat pe labute si pe cap de la tot omorul pe care si-l luase de la femela. cert este ca de fix un an femela face crize de violenta numai cind il are in preajma si ti-l bate si ti-l musca pina il umple de singe. iar de atunci stau cu schimbul in acvariu - 3 zile una in acvariu, cealalta tropaind prin casa, dupa 3 zile facem schimbul. nu par a le displace faptul ca nu stau tot timpul in acvariu pentru ca tropaie prin toata casa intr-o fericire de zile mari, iar acum au scapat si de inamicul no.1 - Kiki, care atunci cind le prindea prin casa le urmarea umplindu-le de saliva si aruncind cu ele de pamint ... din dragoste nu de alta (a durat ceva pina a invatat, dar Kiki stia ca broscutele sunt un fel de fratiori din aceeasi haita si nu are voie sa le ucida, desi dupa toate balele care ii curgeau sunt convinsa ca prefera sa fie din alta haita decit a lui)
... se spune ca broastele testoase sunt monogame, ale mele cu siguranta sunt, dar printr-un geam de sticla si un acvariu distanta.

Comments:
girl power rulz, pina si la broscomidii.
cu ce le-ai hranit de s-au facut citamai dihaniile? si din outsele alea de pe covor au iesit niste nasturi cu labutse?!
oh.. c'mon.. ne-ai povestit prea putin. mai vreau.
 
:-)
papa bun pt. broscovani (pesti uscati, buburuze din carne de vita, creveti) si frunze de salate, plus incalzire si lumina la care sa se prajeasca.
... n-au iesit puiuti ca trebuia sa le pregatesc un substrat special de nisip si pamint cu o anumita temperatura :-( ... si am fost o mama rea si nu am catacdisit
 
Buna. Ma numesc Gabriela si as dori sa ma ajutati.Am si eu doua boscute.Le hranesc cum trebuie au lumina si caldura.Am observat si la ele acel ritual de imperechere si sincer m-am amuzat foarte tare deoarece nu am stiut ce se intampla.vreau si eu ca broscutele sa faca oua.se cam cearta cand le dau de mancare.sunt broscute de apa.
 
Buna Gabriela :)
Daca le-ai vazut facind ritualul respectiv de imperechere este posibil sa se imperecheze si sa faca si oute, cind va vrea sa depuna femela o sa devina super agitata si o sa dea in continuu din picioarele din spate ca si cum si-ar face groapa in nisip. Ei si aici incep problemele, pentru ca tu ar trebui sa pregatesti un substrat special de pamint (tre sa cauti pe internet ca nu mai stiu unde am gasit detalii) ca sa depuna acolo. Teoretic trebuie ca substratul respectiv sa stea la o anumita temperatura ca sa si iasa ceva din oute :) Eu ti-as recomanda sa mergi la un pet shop si sa incerci sa iei legatura cu un crescator de broscute ca sa afli exact cum trebuie pregatit. Iti tin pumnii :)
 
Buna. Sunt Gabriela. Va multumesc pt sfaturi
 
Buna. Sunt Gabriela si as dori sa stiu cum potatasa o poza ca sa va arat broscutele si sa imi puteti spune ce sunt.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?