Monday, January 04, 2010

 
statueta chinezeasca

toate lucrurile mi le-am dus in mansarda de la ai mei atunci cind m-am mutat din apartament si l-am inchiriat. din cind in cind, in vizitele la ai mei, regasesc lucruri de care am uitat - o carte cu miscari de tai-chi, o jucarie pe care o uitasem, multi maimutoi primiti cadou. zilele trecute am gasit intr-o cutiuta de lemn o statueta chinezeasca. cu un flash scurt mi-am amintit de perioada in care am primit-o - eram in clasa a XII-a, ma pregateam de admiterea la japoneza, invatam in draci kanji si gramatica ... si aveam 3 iubiti, unul dintre ei mi-a facut acel cadou. mi se parea cool ca am trei iubiti in acelasi timp - aveam si motive bine intemeiate pentru care aveam trei iubiti. cu C puteam discuta ore in sir, despre carti si lume, despre filozofie si religie, despre mine si oameni. C se pregatea pentru facultatea de filozofie, intotdeauna discutiile cu el erau provocatoare precum dezbaterile din curtea minastirilor budiste, imi imaginam eu. Pe C il "iubeam" platonic, nu faceam dragoste niciodata, doar ne intilneam in oras, in parc, la cofetarie si vorbeam ore in sir ... imi placea foarte tare de el - acum as spune ca nu cred ca il iubeam. Cu F faceam dragoste, fusese primul tip cu care facusem dragoste si ramasese doar partenerul de sex - nu ca simteam neaparat nevoia ci doar pentru ca toate prietenele mele faceau sex si nu puteam ramine in urma. Ne vedeam la el acasa in timpul zilei, faceam dragoste si atit ... cu siguranta nu il iubeam, mi se parea insa foarte appealing starea aia - ne intilneam pe ascuns, nimeni nu stia despre noi, ne intilneam o data pe saptamina si faceam dragoste intr-un pat strain, intr-o casa in care tot timpul se auzea un radio in surdina si mirosea a cafea si bucatarie veche. Al treilea "iubit" era cu un an mai mic decit mine - D, la liceul militar de la breaza, il cunoscusem cu o vara inainte la mare - fiecare cu familia - stateam in acelasi hotel. A fost o poveste tare frumoasa, pentru ca el se indragostise foarte tare de mine si intotdeauna facea lucruri marunte dar pline de surpriza si magic. Dupa vara petrecuta la mare, nu l-am mai vazut decit de 2 ori - a venit intr-un fel de permisie in bucuresti sa ma vada. Insa am primit cele mai frumoase scrisori de dragoste de pina atunci vreme de doi ani, pina la un moment dat cind i-am spus sa inceteze ...
cu mintea de 17-18 ani aveam cite un iubit pentru fiecare parte din mine - unul pentru minte, unul pentru suflet si altul pentru trup. asa imi justificam eu implicarea in trei relatii si in plus de asta mi se parea ca sunt foarte speciala fiind asa. pe c si f nu ii iubeam, cu d am trait niste momente frumoase care au legatura cu iubirea...

cu timpul iubirea a rasarit precum un nufar in sufletul meu, crescind petale lungi si adinci, albe precum norii si calde precum pamintul - iubirea se arata la un moment dat si atunci stii ca e vorba despre ea. aduce momente de bucurie deplina si te face sa spui ca "pot sa mor acum, pentru ca am trait totul". am iubit de putine ori asa, dar am invatat ca pina si iubirea asta - cereasca cum ii spun eu (in comparatie cu cea lumeasca) - daca nu e hranita moare ca orice are viata, de altfel ...

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?